Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.gmina-sepolno.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- zamieszczone na stronie informacje w postaci artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości, zostały opublikowane przed obowiązywaniem stosownych przepisów od 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- niektóre zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny.
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- niektóre zamieszczone nagrania z sesji Rady Miejskiej nie posiadają napisów oraz brak jest tłumacza migowego – w Biuletynie Informacji Publicznej publikowane są protokoły z posiedzeń sesji Rady Miejskiej.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Marcin Jarski — email: lub telefonicznie 52 389 4260 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim (ul. Tadeusza Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie) zajmuje parter głównego budynku oraz nowe skrzydło. (na I piętrze głównego budynku znajduje się Starostwo Powiatowe, na II piętrze Powiatowy Urząd Pracy)
- Obiekt posiada trzy wejścia:
- główne wejście od ul. Tadeusza Kościuszki, za drzwiami znajdują się schody,
- wejście z lewej strony budynku – winda - jedyne wejście dla osób na wózkach, można dostać się na parter budynku, I i II piętro,
- poprzedzone schodami wejście do nowego skrzydła budynku, za drzwiami znajdują się schody.
- Winda wyposażona jest w przyciski oznaczone alfabetem Braille'a oraz dostępne są komunikaty głosowe.
-
Po wyjściu z windy po prawej stronie znajduje się plan tyflograficzny z funkcją multimedialnej informacji.
- Osoby poruszające się na wózkach mają swobodny dostęp w Urzędzie Miejskim do korytarza i pomieszczeń na parterze budynku (bez nowego skrzydła) po skorzystaniu z windy.
- Biuro Obsługi Klienta po wyjściu z windy znajduje się po lewej stronie korytarza na parterze budynku.
- Szklane drzwi są oznaczone kontrastową taśmą.
- Schody są wyposażone w poręcze z nakładkami Braille'a.
- Stopnie schodów są oznaczone kontrastowymi pasami.
- Przed budynkiem są 2 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób z niepełnosprawnościami.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami jest na parterze budynku, w toalecie jest przycisk alarmowy.
- Pomieszczenia w budynku są oznaczone tabliczkami z napisami w alfabecie Braille'a.
- W Biurze Obsługi Klienta można skorzystać z mobilnej pętli indukcyjnej SmartLoop.
- W budynku są znaki ewakuacyjne z alfabetem Braille’a oraz mata ewakuacyjna EV3000.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Aplikacje mobilne - brak
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się
mogą skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z pracownikiem Sekretariatu, na adres e-mail:
lub telefonicznie: +48 (52) 389 42 30.
raport o dostępności marzec 2021.pdf - data dodania: 2023-05-24 14:36:46
Dodatkowe plikiPlan dostępności 2021.pdf - data dodania: 2023-05-25 13:10:00