Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.gmina-sepolno.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Marcin Jarski — email: lub telefonicznie 52 389 4260 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
wnioskowo - skargowej dotyczącej strony internetowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Status pod względem zgodności strony internetowej z ustawą
Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- zamieszczone na stronie informacje w postaci artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości, zostały opublikowane przed obowiązywaniem stosownych przepisów od 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- niektóre zamieszczone nagrania z sesji Rady Miejskiej nie posiadają napisów oraz brak jest tłumacza migowego – w Biuletynie Informacji Publicznej publikowane są protokoły z posiedzeń sesji Rady Miejskiej.
- niektóre zamieszczone na stronie informacje w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż były skanowane.
- niektóre zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny.
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim, ul. Tadeusza Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie
- Do budynku prowadzą 3 wejścia: dwa od ul. Tadeusza Kościuszki (główne i boczne); jedno od ul. Szkolnej. Biuro Obsługi Klienta znajduje się po lewej stronie po wejściu do budynku od ulicy Tadeusza Kościuszki wejściem głównym.
- W budynku dostępna jest winda. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Schody mają spocznik.
- Są platformy, pętle indukcyjne. Brak pochylni, informacji głosowych.
- Są 4 miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Prawo wstępu z psem asystującym nie zostało uregulowane.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Można zamówić tłumacza języka migowego z wyprzedzeniem 3 dni przed wizytą. Można skorzystać z tłumacza online.
- Są toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wyjścia do osoby z niepełnosprawnościami.
- W urzędzie są plany tyflograficzne z PMMA, maty nad stopnice i podstopnice, maty antypoślizgowe z wypustkami, nakładki na poręcze i oznakowanie pomieszczeń z alfabetem Braille, znaki bezpieczeństwa z alfabetem Braille’a.
Aplikacje mobilne - brak
Informacja w tekście łatwym do czytania
Kontakt do Urzędu Miejskim w Sępólnie Krajeńskim
adres: ulica Tadeusza Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie
numer telefonu (52) 389 42 30
numer faxu (52) 389 42 20
adres e-mail: sekretariat@gmina-sepolno.pl
adres strony internetowej: https://www.gmina-sepolno.pl/
adres strony BIP: https://bip.gmina-sepolno.pl/
Urząd Miejski jest czynny
we wszystkie dni tygodnia z wyjątkiem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy, to jest:
poniedziałek od 7.30 do 15.30
wtorek od 7.30 do 16.00
środa od 7.30 do 15.30
czwartek od 7.30 do 15.30
piątek od 7.30 do 15.00
Kasa Urzędu Miejskiego czynna jest codziennie, w dni robocze od godz. 7:30 do 12:00 - płatność wyłącznie bezgotówkowa.
Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków - we wtorki każdego tygodnia w godzinach pracy to jest od godz. 7:30 do godz.16:00
Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim
jest urzędem administracji samorządowej realizującym zadania publiczne o znaczeniu lokalnym (niezastrzeżone dla innych podmiotów) oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej.
Urzędem Miejskim w Sępólnie Krajeńskim kieruje Burmistrz Sępólna Krajeńskiego.
Urząd Miejski w Sępólnie Krajeńskim zajmuje się m.in. sprawami z zakresu:
- meldunków, dowodów osobistych,
- aktów stanu cywilnego: udzielaniem ślubów cywilnych, wydawaniem aktów zgonu, odpisów aktu cywilnego,
- nieruchomości: wydawaniem wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, podziałem działki, nadawaniem numeracji porządkowej,
- wymiaru podatków i opłat lokalnych: m.in. naliczaniem i egzekwowaniem podatku: od nieruchomości, leśnego oraz rolnego,
- zwrotu podatku akcyzowego producentom rolnym,
- obronnego, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej, współpracy z ochotniczymi strażami pożarnymi,
- promocji zdrowia,
- współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- obsługi przedsiębiorców m.in. dokonywaniem wpisów związanych z działalnością gospodarczą, udzielaniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu, wydawaniem licencji na taksówkę,
- ochrony środowiska m.in. gospodarką odpadową, melioracyjną, opieką nad zwierzętami, wydawaniem zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów, ochroną jakości powietrza,
- inwestycji gminnych, m.in.: zlecaniem projektowania, budowy dróg publicznych, ich oświetlenia, urządzeń komunalnych, utrzymaniem, przeglądami, remontami zasobów infrastruktury komunalnej,
- gospodarowania lokalami mieszkalnymi i użytkowymi,
- pozyskiwania funduszy zewnętrznych oraz przygotowywania strategii gminnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoby niesłyszące oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się
mogą skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie.
Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z pracownikiem Sekretariatu, na adres e-mail:
lub telefonicznie: +48 (52) 389 42 30.
raport o dostępności marzec 2021.pdf - data dodania: 2023-05-24 14:36:46
Dodatkowe plikiPlan dostępności 2021.pdf - data dodania: 2023-05-25 13:10:00